Real Dream Vision

Rozwinięcie projektu Kanały’44

Kanały ’44 to projekt edukacyjny dotyczący powstania warszawskiego. Zrobiliśmy aplikację w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która przenosi w wirtualną, interaktywną rzeczywistość kanałów wykorzystywanych w czasie powstania warszawskiego.

Aplikacja jest obecnie dostępna  na platformie Steam. Rozwiązanie to jest jednak dostępne jedynie dla osób, które posiadają zestaw VR. Planujemy rozwinięcie tego projektu, aby poszerzyć grono odbiorców a przede wszystkim dotrzeć do szkół i młodzieży.

Naszym celem jest w pełni wykorzystać potencjał edukacyjny zawarty w opowiadanej przez nas historii. Opracowaliśmy różne warianty ekspozycji i plany zwiedzania:

Stanowisko VR ze scenografią

Według obecnie panujących trendów muzea i galerie korzystają z najnowszych technologii by tworzyć interaktywne i multimedialne wystawy, które angażują współczesnego odbiorcę. Stanowisko VR może stanowić interesujące uzupełnienie muzealnej wystawy. Oferujemy spójną aranżację stanowiska z elementami scenografii i ścieżki edukacyjnej.

Pawilon VR

Koncepcja zakłada zaaranżowanie całego pomieszczenia dedykowanego działaniom powstańców w kanałach warszawskich. Wystawa przedstawiona w Pawilonie VR łączy świat materialny z wirtualnym i zapewnia pełen wachlarz doświadczeń. 3d mapping wyświetlany na płaszczyznach i makietach wraz z aranżacją przestrzeni wprowadzającą w klimat, budują atrakcyjny przekaz oraz dostarczają bodźców na poziomie fizycznym. Wizyta w tak zaadaptowanym miejscu pozwala na stopniowe przejście od przestrzeni zainscenizowanej do całkowicie odciętej od rzeczywistości przestrzeni wirtualnej.

Makieta fizyczna kanałów ze ścieżką edukacyjną

Ten wariant wzbogacony jest o fizyczną makietę fragmentów kanałów w skali 1:1 oraz plenerową ścieżkę edukacyjną. Doświadczenie jest pełnowymiarowe, odczuwalne wszystkimi zmysłami. Przejście wąskim i ciemnym kanałem, szum wody, dotyk chropowatej powierzchni ceglanej ściany zapewniają silne wrażenia. Prezentacja VR stanowi dopełnienie doświadczenia wędrowania po fizycznej makiecie fragmentu sieci kanalizacyjnej. W wirtualnym świecie odbiorca może obejrzeć miejsca, których odbudowa w autentycznej formie jest praktycznie niemożliwa. Różnorodność wykorzystanych środków przekazu sprawia, że ekspozycja jest przystępna i atrakcyjna dla odbiorców wszystkich grup wiekowych.