Real Dream Vision

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość

Tworzymy aplikacje i multimedialne instalacje w oparciu o cyfrowe technologie: silnik Unreal Engine 4, modelowanie 3D oraz wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality), wirtualnej rzeczywistości (VR – Virtual Reality) oraz dźwięku binauralnego.

Technologie tworzenia wirtualnej przestrzeni pozwalają na doświadczenie idei lub tematu w pełnej immersji oraz wniknięcie w świat narracji.  Uważamy, że kluczowym elementem wirtualnego doświadczenia jest fabuła (VR Storytelling). W wirtualnej rzeczywistości możemy zbudować dowolną, realną lub fantastyczną, opowieść.
A wszystko po to, aby w samym jej sercu umieścić odbiorcę, który z pasywnego widza staje się aktywnym uczestnikiem wydarzeń, często wpływającym na bieg akcji.

Technologia VR pozwala także stworzyć pełnowymiarowy prototyp produktu, odbyć wirtualny spacer po planowanej inwestycji, jak również odtworzyć przestrzeń i atmosferę miejsc historycznych i już niedostępnych.

Naszym flagowym projektem, który wykorzystuje technologię VR i potencjał silnika Unreal Engine 4 jest aplikacja Kanały ‘44. Praca nad tym projektem była dla nas przygodą pełną wyzwań. Naszym założeniem było osiągnięcie pełnej immersji i realizmu, przy zachowaniu prawdy historycznej. 

Aplikacja VR Kanały'44

Kanały ‘44 to projekt, który ma na celu przeniesienie w wirtualną, interaktywną rzeczywistość kanałów wykorzystywanych w czasie powstania warszawskiego w 1944 roku. Każda osoba ma możliwość przeniesienia się w czasie i wcielenia się w rolę podziemnego łącznika, który aby wykonać powierzone mu zadanie, musi przebyć kanałami trasę ze Śródmieścia na Mokotów. Po drodze czeka “szczura kanałowego” szereg zadań, które wymagają orientacji przestrzennej, zręczności oraz logicznego myślenia. Sieć kanałów jest bardzo skomplikowana i pełna pułapek, zastawionych przez Niemców. W trakcie pokonywania trasy uczestnik dowiaduje się wielu faktów historycznych, związanych z autentycznymi przedmiotami z czasów powstania oraz miejscami w Warszawie, w których się znajduje.

Nowoczesna technologia wirtualnej rzeczywistości (VR - Virtual Reality) pozwala doświadczyć immersji, wniknięcia w świat narracji. Uczestnik ma wrażenie, że jest bohaterem jednej z powstańczych opowieści, mogącym wpływać na bieg akcji i dyktującym jej tempo na własnych warunkach. Rozwiązanie to służy nie tylko zapewnieniu niezwykłych wrażeń, ale przede wszystkim wzmacnia funkcję edukacyjną. Aktywna rola odbiorcy w dziele przekłada się nie tylko na wyższy poziom jego skupienia, ale też skutkuje dużo łatwiejszym odbiorem złożonych koncepcji i informacji. Intensywne wrażenia oraz interakcja, zwiększają zaangażowanie także wśród najmłodszych graczy.

Kanały ‘44 to także wyjątkowa okazja do obejrzenia niezwykłej ceglanej konstrukcji kanałów, projektu inżyniera William’a Lindley’a. Obiekty te służą nam po dziś dzień, jednak nie są dostępne do zwiedzania. Jednym z głównych założeń projektu było zachowanie wierności historycznej. Praca nad projektem rozpoczęła się od studiów wszelkiej literatury historycznej, spisanych wspomnień uczestników powstania i dokumentów. Nieocenione było również wsparcie merytoryczne i koncepcyjne Stowarzyszenia Grupa Historyczna “ Zgrupowanie Radosław”. Model trasy kanałowej powstawał w oparciu o plan sieci kanalizacyjnej Warszawy i rysunki techniczne, udostępnione przez archiwum MPWiK.

Rozszerzona Rzeczywistość AR

Potencjał tej technologii wydaje się być ograniczony tylko do ludzkiej wyobraźni. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości możemy w interaktywny sposób połączyć świat wykreowany komputerowo ze światem realnym nie ograniczając przy tym swobody poruszania się. Brzmi jak magia – i takie jest!

Naturalnie do doświadczania tak wykreowanej rzeczywistości potrzebne jest odpowiednie przygotowanie grafik i modeli 3D oraz urządzenie, jak smartfon czy tablet z funkcją obsługi AR. Jednak dziś praktycznie każdy ma je w zasięgu swojej ręki…, nawet dzieci!


Tworzymy projekty dla naszych Partnerów od pomysłu do gotowego rozwiązania. Zaczynamy od koncepcji. Cenimy otwarty dialog, dlatego rozmawiamy i konsultujemy nasze propozycje. W kolejnym kroku wykonujemy projekty architektoniczne lub prototypy w programach graficznych.

Sprawdzamy, czy proponowane rozwiązania odpowiadają oczekiwaniom i wpisują się w wizję klienta. Ostatecznie kończymy naszą pracę kreując oteskturowane modele 3D dostępne jako samodzielne wizualizacje lub prezentowane w rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality).


 

Poniżej: modele 3D przedmiotów, które zostały stworzone w ramach zrealizowanego przez nas projektu - aplikacji VR Kanały '44 - www.kanaly44.pl.